Een tijd van komen en gaan :( - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Roel Faasen - WaarBenJij.nu Een tijd van komen en gaan :( - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Roel Faasen - WaarBenJij.nu

Een tijd van komen en gaan :(

Blijf op de hoogte en volg Roel

23 Mei 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon dia, bon siman iedereen.
Kon ta bai? Mi ta hopi bon sè un tiki tristu.

Het voelt namelijk nu een beetje dubbel. Nog 2,5 week en dan vlieg ik weer naar het, hopelijk, zonnige Nederland!
Natuurlijk heb ik onwijs veel zin om jullie allemaal weer te zien, biertjes te drinken en al mijn verhalen te vertellen. Bij deze probeer ik een deadline te stellen voor mijn fotoalbum. Deze wil ik afgerond hebben zodra ik terug ben in Nederland, en jullie zijn de symbolische stok achter de deur! Laat me weten hoe benieuwd jullie zijn naar het fotoalbum, hierdoor zal ik me schuldig voelen als ik het niet op tijd af heb (ook misschien een tip voor jou Marleen?).

Oké dat was het formele gedeelte. Er is weer ontzettend veel gebeurd, zowel hier op Curaçao, maar ook internationaal. Ik ben namelijk vorig weekend naar Bonaire geweest met drie huisgenootjes. Bonaire is ongeveer drie keer Eindhoven, vandaar dat we gekozen hadden voor een weekend en geen dag langer.. We hebben Bonaire de eerste dag twee keer rond gereden met onze huurauto (toevallig dezelfde auto die we hier op Curaçao ook hebben). We hebben de zout- en pekelvelden gezien, natuurlijk de flamingo’s, klein Bonaire met heel wit strand, mooi koraal en nieuwe soorten visjes. Al bij al een fijn weekend gehad en dit komt ook door de goede tips van ome Roger. Nogmaals bedankt en extra bedankt voor jouw sponsoring voor het Bonaire ticket!

Stage verloopt ondertussen nog steeds heel goed. De opdrachten verlopen volgens planning en onze eindfilm voor de presentatie is in the making. Vanuit de minor moeten Iris en ik een film van maximaal 10minuten in elkaar zetten waarin we laten zien wat we hier op de Blenchi School allemaal doen. Tijdens het filmen hebben we ontzettend gelachen om onze bloopers, maar dat is special content. Dat gaan jullie in de film natuurlijk niet zien ;).

Samen met alle huisgenoten zetten wij ons huis steeds beter op de kaart. In het begin schreef ik al over dat dingen in en om het huis plotseling verdwenen, heel vreemd. Echter wordt ons huis steeds geliefder bij de plaatselijke bevolking. Elke dag leren we gemiddeld vier nieuwe mensen kennen die bij ons aan de poort staan om vis te verkopen, een sigaret te vragen of zomaar even gedag zeggen. Hele vriendelijke mensen, maar persoonlijk vind ik het niet nodig om ook nog midden in de nacht bij ons op de plaats rond te snuffelen. De benzineleveranciers hadden een staking waardoor heel het eiland op z’n kop stond vanwege de laatste drupjes benzine. Afgelopen weekend was een man van plan om bij één van onze auto’s benzine te lenen. Een huisgenoot was toevallig wakker en heeft hem betrapt. Toen is hij snel over het hek geklommen en weg gerent, maar de tank van de auto was al wel kapot gesneden. Gelukkig hebben ze van het bedrijf een andere leenauto kunnen krijgen.
De dag erna kwam er plotseling een kind van 8jaar de binnenplaats oprennen, ging bij mijn huisgenoten aan tafel zitten en begon gezellig in het Papiaments te praten. Vervolgens rende ze naar het zwembad en ging ze half in het zwembad staan.. Mijn huisgenoot heeft haar aan de arm gepakt en de poort weer uit gezet. Ondertussen werd er een lenige Antilliaan in de boom gespot die nieuwsgierig was hoe onze binnenplaats eruit zag, wat een teamwork… Die nacht erop was ons dartbord gestolen.
Nee ik schrijf dit nu wel met een glimlach, maar de sfeer wordt steeds onveilig. We zijn nu erg waakzaam op de deur die op slot MOET! en alles wat buiten wordt gelaten. De huisbaas heeft camerabeelden maar die zegt verder niet veel te kunnen doen. Het is een raadsel waarom de poort uit zichzelf om 4uur snachts open gaat. Er is aangifte gedaan bij de politie, maar je weet; het blijft Curaçao.

Verder is onze auto stuk gereden, door één van mijn huisgenoten. Hij schatte de stoeprand toch net een aantal centimeters verder in dan dat deze daadwerkelijk was. Hierdoor is de vooras verbogen en staat het rechtervoorwiel een stuk verder naar achter, hierdoor wordt bochten maken onmogelijk. Met de huisbaas is dit geregeld, alleen kunnen we er vanuit gaan dat als de auto naar de garage moet we de komende weken geen auto meer hebben. Rondom verzekering, huur van de auto, borg en eigen risico e.d. zijn we nu allemaal mee bezig om dat te regelen. Hopi veel geregel dus…
Daarnaast is dezelfde huisgenoot in dezelfde nacht al zijn spullen verloren tijdens het zwemmen in de zee (snachts). Zijn kleren zijn gestolen, zijn eigen autosleutel is weg, portemonnee met pinpas en rijbewijs en wat geld is hij kwijt én hij moest in een natte boxer naar huis toe. Overmorgen vertrekt hij naar Nederland toe, dus zijn laatste week hier is zijn duurste week ooit geweest. Heel sneu voor hem.

Maar goed, terug naar mij! Er is namelijk ook iets bijzonders gebeurd afgelopen week. Ik heb met een beachtennis clinic meegespeeld die gegeven werd door de nmmr 1 beachtenniser van de wereld: Michael Cappelletti. Samen met wat andere mannen die ik niet kende, maar wel een leuk niveau spelen gingen we fanatiek aan ‘’de slag’’ ;).
Dit weekend was een toernooi waar hij ook mee speelde alleen zat hij helaas in een andere poule, waardoor ik niet tegen hem kwam. Mijn dubbelpartner had ons in de PRO klasse ingeschreven, alleen speelde hij ook maar mwa, dus samen kwamen we helaas niet door de pouleronde heen. Wel leuk gespeeld en nieuwe mensen leren kennen!

Ik heb dus nog 2,5 week te gaan en ik blijf volop genieten van het eiland. Ik heb het vermoeden dat als ik terug ben, ik het ontzettend leuk ga vinden om iedereen weer te zien. Maar als dat eenmaal achter de rug is, ik ook wel weer terug wil naar hier. Jullie gaan het meemaken, en ik ga het voelen. We gaan het zien! Ben zeer benieuwd, ook hoe het met jullie allemaal gaat.

Tot snel!

Lieve groetjes van mij :)

Filmpjes en foto!:::
https://www.dropbox.com/sh/qjmsq4loi4egxkp/AAAd62WYCbWUgkr7hfr5qesGa?dl=0

  • 23 Mei 2016 - 20:47

    Ken Tempelers:

    Hee Roel,

    Leuk om weer een verhaaltje te mogen/kunnen lezen van het leven op Curacao.
    Je maakt wat mee daar zeg! zeker geen saai verblijf.

    - Heb even snel gegoogled en in curaçao is het toegestaan om een luchtbugs te bezitten met een kogel diameter van 5.5 (in Nederland verboden) Wellicht helpt dat tegen al die gekke dingen in de tuin :P-
    Even zonder gekheid wel vervelend dat die dingen gebeuren..

    Wanneer je terug bent snel maar weer is een drankje doen en ow wat ben ik BENIEUWD naar je fotoboek!

    Succes met de laatste loodjes en tot snel!

    Groetjes Ken.

  • 23 Mei 2016 - 21:43

    Je Zus:

    Hee loetje,

    Leuke blog! Enne ik kan niet ontkennen dat de tip van Ken zeer goed bedacht is, en daarnaast ook nog eens grappig ;-) Mare inderdaad ook gewoon goed op je spullen letten daaro!
    En wat balen van vinnie's laatste week zeg!! Maar hoezo gaat hij 's nachts nog in de zee zwemmen.....?

    Succes met de auto en het voorbereiden van je presentie! Houd ons maar op de hoogte via de groeps-app.
    Geniet van je laatste weken en tot snelll

    Dikke kus,
    Fer & Inge

    Ps: ik ben erg benieuwd naar je foto album hoor! Maar ik weet zeker dat je hem eerder klaar hebt dan het foto album van mam ;-)

  • 23 Mei 2016 - 21:47

    Roel Faasen:

    Haha geen gek idee Ken. Ik ga het vanavond tijdens het eten bespreken!
    Thanks, nog even er tegenaan en dan drinken we er eentje :).

    Tja, ook snachts kan je hier nog lekker zwemmen. Dan is de vraag, waarom niet?
    Hou jullie op de hoogte ;)
    Lataa

  • 23 Mei 2016 - 21:52

    Roger:

    He Roeleke,

    Kon ta bai? Weer met beide voetjes terug op de Antilliaanse aarde terecht gekomen? Mooie verhalen. Ik ben benieuwd je binnenkort weer eens te zien en verder te kletsen over alle ervaringen. Mooi dat je het gedaan hebt. Zorg wel dat je in je laatste week niet in je onderbroek eindigt; dat kan zo maar gebeuren bij 30 graden:-) Tot snel! Roger

  • 23 Mei 2016 - 23:30

    Je Moeder:

    Heey super zoon,

    Wederom een leuke blog geschreven. Wel even schrikken van de rare snuiters op jullie binnenplaats en ook jammer dat de laatste week van Vincent zo dramatisch is. Wens hem maar sterkte!

    Ik denk ook dat jouw foto-album iets eerder klaar zal zijn. Haha! Ik loop nogal wat jaartjes achter!
    Maar komt goed!

    Veel plezier nog de komende weken en succes met je presentatiefilmpje. Ben zeer benieuwd!

    Xx

  • 24 Mei 2016 - 07:39

    Nicole :

    Ha Roel, wat een leuk blog!
    Wat leuk te horen dat je met de tips van ome Roger nog op Bonaire bent geweest :-)
    Geniet van je laatste weekjes daar! En ja, ook wij zijn erg benieuwd naar je album!!!
    Have fun!! Groetjes Nick & Nicole

  • 25 Mei 2016 - 16:27

    Sjoerd:

    jezus roel jongen waar is dat foto album anders hoeft het allemaal niet meer hoor als je terug bent

  • 26 Mei 2016 - 09:57

    Muske:

    Heee! wederom heb je een leuke blog geschreven! Ik heb het zelf mogen ervaren op Curacao, er zitten bijzondere mensen tussen haha. Ach, het maakt het ook wel weer levendig! Nog 2,5 week, dan kan ik je verwelkomen op Schiphol! Heb zin om je weer te zien én om je fotoalbum te bekijken! Dikke knuf en kus

  • 26 Mei 2016 - 13:35

    Roel Faasen:

    Bedankt voor de leuke reacties! Gaat de laatste week helemaal goed komen :) Ja sjoerd, je punt is duidelijk haha. Ik ga ermee aan de slag

  • 26 Mei 2016 - 15:34

    Jolanda:

    Hoi Roel,

    Wat spannend allemaal zeg,hoop dat je "heel " aankomt weer hier, met al die wijsheid van daar!!
    Geniet de laatste weken en ben zeer benieuwd naar de foto's , die vast sneller zullen zijn als die van jullie Mam(haha)(alhoewel ik er al een aantal op haar telefoon voorbij heb zien komen).
    gr
    Paul en Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roel

Villa Azul Berg Altena 136 Curacao Reisverslag gedurende mijn stageperiode in Curacao.

Actief sinds 21 Feb. 2016
Verslag gelezen: 1493
Totaal aantal bezoekers 3469

Voorgaande reizen:

07 Februari 2016 - 11 Juni 2016

Reisverslag stageperiode Curacao

Landen bezocht: