#Update - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Roel Faasen - WaarBenJij.nu #Update - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Roel Faasen - WaarBenJij.nu

#Update

Door: Roel Faasen

Blijf op de hoogte en volg Roel

21 April 2016 | Curaçao, Willemstad

Heyhoi,

Het is alweer eventjes geleden dat ik iets van mezelf heb laten horen. Er zijn weer veel dingen gebeurt en die wil ik ontzettend graag met jullie delen!

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor hun sponsoring. Als je op de dropboxlink (onder dit verslag) klikt kun je de materialen zien die tot nu toe binnen zijn gekomen. Het was wel even lastig om alles hier te krijgen, omdat deze materialen helemaal uit Nederland zijn gekomen! De mensen die hier op bezoek zijn geweest hebben dus ook een extra bijdrage geleverd om dit mogelijk te maken. Ook voor hen was het even passen en meten, want hierdoor moest het aantal korte broeken - shirts en aantal bikini's ingekort worden..

Ondertussen ben ik al meerdere keren van mijn laptop weg geweest aangezien het leven hier vrij impulsief is. De sfeer op Curacao is heel relaxed en rustig. Dit maakt ook dat je veel dingen gaat doen waar je graag zin in hebt. Heb je zin om naar het strand te gaan, even buiten zitten, darten, zwemmen, eten / drinken, tennis, spontaan boodschappen doen of een tosti bouwen. Het kan allemaal en nergens zit een tijd aan verbonden...

De ontwikkelingen op stage verlopen goed. Iris en ik hebben nog steeds struggles (moeite) met de taal, en dat zal ook wel zo blijven. We kunnen gesprekken af en toe volgen, zelf spreken we enkele woorden Papiamentu. Vooral de woorden die binnen de therapie veel gebruikt worden.
Bij de kinderen merken we wel iets van vooruitgang. Het tempo is onderling natuurlijk verschillend en vanwege de taal zal het ook allemaal wat moeizamer gaan. Alleen over het algemeen zijn we wel te spreken over wat we met de kinderen doen en hoe zij hierop reageren!

Als je op de dropboxlink klikt kun je ook filmpjes/fotos zien van de kinderen die ik therapie geef. En inge, ferry en ik staan erop met wat schildpadjes. Dus altijd leuk om even te bekijken :)

Buiten stage gaat het allemaal lekker. Samen met het huis speel ik 3 á 4 keer in de week beachtennis op Zanzibar. Ondertussen kan ik zeggen dat de teller van de Christoffelberg (morgen) op 4 staat en dat de indrukken van deze 'heuvel' steeds meer afzwakken. Maar des al niet te min, ik ga hem dit keer lopen met spap, mam, inge en ferry. Dus voor hen zal het een hele tocht zijn en ik zal ze mentaal ondersteunen :). Over 12 dagen komt Merel deze kant op, kan niet wachten!!! En dan beklim ik de berg nog één keer, voor de aller laatste keer. Dan ben ik er klaar mee haha..

Oké, verder kan ik vertellen dat iedereen het hier goed heeft. In het begin is het voor de Nederlanders even wennen aan de temperatuur e.d., maar na 3 dagen heb je in de gaten dat het sfeertje op dit eiland heel relaxed is en dat je eigenlijk niets meer hoeft te doen dan op het strand liggen en genoeg vocht binnen krijgen. Dus hier gaan we lekker mee door! Aankomende twee weken heb ik vakantie, dus ga ik samen met het gezin hier genieten van al het moois.

Tot snel weer!

Ayo.

https://www.dropbox.com/sh/qjmsq4loi4egxkp/AAAd62WYCbWUgkr7hfr5qesGa?dl=0

  • 21 April 2016 - 16:36

    Jolanda:

    Hoi Roel,
    Super weer eens van je te horen.
    Geniet vsn het samenzijn met jullie fam.
    Heel veel succes nog.

  • 21 April 2016 - 17:58

    Sjoerd:

    Nice goed om te lezen veel plezier komende tijd met iedereen die langskomt!

  • 21 April 2016 - 19:38

    Ardy En Yvonne:

    Hallo Roel en Fam.

    Leuk dat je het naar je zin hebt.
    Nog veel plezier met je familie en maak er een leuke vakantie van.
    Tot ziens in Nederland.
    Groeten.


  • 21 April 2016 - 19:48

    Roger:

    He Roeleke,

    Hoe is het daar? Mooie foto's en video's! Veel plezier met de hele familie de komende week. Geniet er nog even van. Wij gaan straks Kampioenschap van PSV wel vieren! Grz Roger

  • 21 April 2016 - 21:37

    Merel:

    Allemaal leuke dingen om te lezen!! Topper!
    Ik heb de eer om met jou de laatste keer de berg te beklimmen! ^^
    Tot over 12 daagjes :)
    Kus Muske

  • 21 April 2016 - 23:25

    Sandra:

    Hey Roel!
    Leuk om weer wat van je te lezen en zien. (Al hield ik je op fb ook in de gaten natuurlijk)
    Zo te zien vermaak je jezelf daar goed!
    Geniet er van met de hele Fam. en vooral ook met Merel als ze jou kant op komt.
    Groetjes uit Hooge Mierde

  • 22 April 2016 - 18:02

    Ken Tempelers:

    Ha die Roel!

    Een leventje om jaloers op te zijn! Goed om te lezen dat je het goed maakt. Papiamentu is wel een leuk taaltje wat ik er van hoor en weet haha!

    Veel plezier met de familie en daarna ook samen met Merel!

    Geniet er van!

    Ciao Ken

  • 28 April 2016 - 12:26

    Inge:

    Het was zooooo leuk! Leuk om je stage gezien te hebben en hoe enthousiast de kinderen op jou reageren. En natuurlijk genieten van Curacao zelf beviel Ferry en mij goed ;-) We missen het nu al weer! Veel plezier nog met pap en mam en natuurlijk als Merel er straks is! Spreek je snel weer xxx je zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roel

Villa Azul Berg Altena 136 Curacao Reisverslag gedurende mijn stageperiode in Curacao.

Actief sinds 21 Feb. 2016
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 3480

Voorgaande reizen:

07 Februari 2016 - 11 Juni 2016

Reisverslag stageperiode Curacao

Landen bezocht: