Wat gebeurt er toch allemaal!? - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Roel Faasen - WaarBenJij.nu Wat gebeurt er toch allemaal!? - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Roel Faasen - WaarBenJij.nu

Wat gebeurt er toch allemaal!?

Door: Roel Faasen

Blijf op de hoogte en volg Roel

06 Maart 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon nochi allemaal!

Allereerst even een algemeen bedankje voor alle leuke reacties die ik gekregen heb op mijn eerste blog. Had eerlijk gezegd niet verwacht dat heel de familie en vrienden een reactie zouden geven, maar het onverwachte is altijd leuk natuurlijk!

Om dat onverwachte er maar even in te houden, in deze blog worden wat onverwachte dingen beschreven. #ikmaakjullienieuwsgierig.

Ik ga eerst even mijn stage ervaringen bespreken, daar draait deze blog ook wel een beetje om, want mogelijk (hopelijk) wordt deze blog ook gelezen door de volgende PMT studenten.

Vorige week staakte ongeveer 90% van de scholen in Curacao. De overheid wilde aanpassingen in pensioen en vakantiedagen/geld e.d. Ook hier wordt daar dus vol tegenin gegaan. Maandag hadden we nog een volle school met 4 docenten afwezig. Dinsdag hadden we nog 18 leerlingen, woensdag nog 16 haha. Dus qua observeren hadden Iris en ik het niet heel druk die week. Uiteindelijk konden we dit in samenspraak met Gini (onze stagebegeleidster) opschuiven naar afgelopen week. Met als resultaat dat we nu 6 groepen en één individuele leerling mogen zien! We mogen dus nu eindelijk beginnen met therapie geven!! Ontzettend veel zin in, en Gini is ook super tevreden met de observaties en de keuzes die wij gemaakt hebben. Dit stukje wordt vervolgd ;)

Om even een opsomming te maken wat er de afgelopen weken gebeurt is:
- Alles verdwijnt hier!!! Het is zo bizar. En het begon allemaal met onze dartpijlen. Jazeker, we hebben het darten in Curacao op de kaart gezet hier! Ondertussen hebben we drie dartborden omdat we telkens nieuwe pijlen moesten kopen (los zijn deze ontzettend duur). Na een nacht waren we een halve fles bacardi en cola kwijt, zonnebrand was weg, schroevendraaierset was verdwenen, hoe dan!? Nja, wij dus naar de huisbaas en die is nu 9 camera's aan het installeren om te kijken of er gestolen wordt bij ons op de plaats, het kan eigenlijk niet anders. Maar het vreemde is eigenlijk nog, de dartpijlen waren weg, maar het dartbord hangt er nog steeds!? Weird.
- Alles gaat kapot!!! Man man man, mijn telefoon, mijn aux kabel, mijn actie camera, alle potjes die op dat kleine, vervelende, riggeltje van de vriezer en koelkast gezet wordt. Alles gaat stuk hier. Waar ik in Nederland altijd super zuinig ben op mijn spullen, hier gebeurt het onverwachte!
- En ja, daar zit je dan, zonder water. Sinds gisterochtend zit Villa Azul zonder water. En ja, wat is dan slim om te doen? Niet doorspoelen natuurlijk, niet douchen, ontzettend veel zweten met dit warme weer en dan lekker plakkerig in bed gaan liggen. Haha, nee dat valt wel mee. We hebben gelukkig een zwembad dus we slapen met chloor op ons lichaam.. Toch hopen we stiekem wel dat alles snel gefixed wordt! Beetje vreemd dat ons huis de enige in de wijk is die geen water heeft, onverwacht toch!?
- Full Moon party, vato gonzalez, vele happy hours, echt super onverwacht dat we hier met veel man naar toe zijn geweest haha. Nee dit was niet onverwachts, maar wel een ontzettend mooie avonden gehad!

Oké veel onverwachte dingen dus, maar er is nog één ding!

Jullie zullen wel denken, wat een geweldige tijd, dit en dat. Nee, op sommige momenten is het afzien hier! Ik heb ontzettend zware tijden gehad afgelopen week, ontzettend zwaar.
Vincent en ik zijn lid geworden van een beach tennisclub. We mogen onbeperkt deze maand het strand op lopen, tennissen in de volle zon, maar ook 's avonds natuurlijk, en genieten van onze mede tennissers... in bikini's... ha!.
Afgelopen week hebben we denk ik 5 uurtjes getennist, en ontzettend veel vocht verloren. Wat 's avonds dan weer ingehaald wordt.

Ondertussen heb ik ál twee keer de Christoffelberg beklommen. De eerste keer was leuk, niet bijzonder genoeg. We wilden een challenge aangaan. Binnen het halfuur de berg op! Vannochtend zijn we opgestaan met het nummer 'Eye of the Tiger' en dit deed ons goed! In 25minuten zijn wij (Vincent en ik) die berg opgerend!! Veel credits gaan ook naar Carmen en Marieke die er 35minuten over deden, wat een top meiden.
Als mijn ouders en zus/ferry hier komen klim ik hem nog wel een keertje, maar zeker niet binnen deze tijd, trankilo, rustig rustig.

Het is weer een ontzettend lange blog geworden, de volgende keer ga ik proberen hem wat in te korten omdat ik anders verwacht dat sommige mensen hem niet gaan lezen..
Jullie zijn altijd welkom om hier eens een kijkje te komen nemen, dan zul je het allemaal met je eigen ogen kunnen zien! En anders, check mijn foto's op dropbox (link hieronder!).

Als laatst wil ik nog even zeggen dat de snelheid van nieuwe stranden toch even iets achteruit is gegaan haha. Een heerlijk dagje zwembad zonder zeezout overal op je lijf is ook weleens heerlijk! Het overzicht is alsvolgt:
Mambo beach
Cabana beach
Kokomo beach
Daaibooi baai
Grote knip
Zanzi bar
Jan Thiel strand
Playa lagun
San Juan
Cas Abou
Blauwbaai (blue lagoon)
Westpunt
Playa Forti

Nog te zien:
Echt nog heel veel...

https://www.dropbox.com/sh/qjmsq4loi4egxkp/AAAd62WYCbWUgkr7hfr5qesGa?dl=0

  • 07 Maart 2016 - 09:47

    Je Zus:

    Loetjeeee

    Leuk dat je je tweede blog geschreven hebt! Was leuk om te lezen

  • 07 Maart 2016 - 09:48

    Inge:

    Huh ik zie hierboven maar een heel kort zinnetje? Weet niet of m'n reactie goed is doorgekomen via de telefoon...

  • 07 Maart 2016 - 10:05

    Mama:

    Weer een super leuke blog geschreven. Trots op je! Ben zeer benieuwd of wij die Christoffelberg ook kunnen bedwingen. Trek er maar een paar uur voor uit! Xx

  • 07 Maart 2016 - 10:44

    Muske:

    Van het meeste ben ik natuurlijk al op de hoogte, maar toch héél leuk om te lezen! :)
    Ben benieuwd hoe de therapie gaat van de groepen en de individuele cliënt! En ik benieuwd naar je bruine koppie als je terug bent ^^ maar dat duurt nog even..
    Kussie

  • 07 Maart 2016 - 12:52

    Ken:

    Hee Roel!

    1ste blog heb ik denk ik gemist :s..
    Leuk om te lezen van de verschillende activiteiten! Mooie prestatie op de berg!
    Minder van de gestolen spullen maar aan de andere kant kunnen jullie misschien geld verdienen door een dartborden winkel te beginnen!

    Goed te lezen dat je het goed maakt!

    Groetjess!

    Ken

  • 07 Maart 2016 - 20:21

    Susan :

    Hey Roel, sportief bezig zeg en dat in die hitte...Of valt dat mee? Heel veel plezier nog!
    Gr Susan

  • 08 Maart 2016 - 21:03

    Loek En Ria:

    Leuk om je verhalen te lezen. Succes met je stage en geniet ervan. Groetjes Loek en Ria

  • 08 Maart 2016 - 23:23

    Roel Faasen:

    @Inge, ik zie inderdaad een korte zin. Over de mail zag ik wel het hele bericht, dus ik heb het ontvangen!
    @Mama, samen gaan we dat wel ff doen. Desnoods til ik je wel een stukje
    @Muske, het duurt nog even :( Komt goed! Therapie is knap lastig in het papiaments.. Lokale mensen willen ons helpen, dat is wel enorm fijn.
    @Ken, je kan links op reisverslagen klikken, dan kan je de eerste ook teruglezen. Dartbord winkel is nog niet z'n gek idee voor extra inkomsten haha.
    @Susan, leuk dat je een berichtje achter laat! Het is enorm warm hier, ontzettend veel zweet haha. Ja plezier gaat goed komen, dankjewel!
    @Loek en Ria, Dankjewel, ik blijf jullie op de hoogte houden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roel

Villa Azul Berg Altena 136 Curacao Reisverslag gedurende mijn stageperiode in Curacao.

Actief sinds 21 Feb. 2016
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 3475

Voorgaande reizen:

07 Februari 2016 - 11 Juni 2016

Reisverslag stageperiode Curacao

Landen bezocht: